Vážení zákazníci,
chtěli bychom Vás tímto informovat, o možnostech doručování zboží z našeho eshopu v období vánočních svátků. Garance dodání do Vánoc je u objednávek při platbě dobírkou nejpozději k datu 13.12.2017. Při platbe na účet musí být peníze připsány na náš účet nejpozději do 13.12.2017. Objednávky přijaty po tomto termínu budou řešeny do 21.12.2017, ale negarantujeme doručení zboží před vánoci. Objednávky přijaté po 21.12.2017 00:00 budeme expedovat až po novém roce 3.1.2017. Děkujeme za pochopení.

S pozdravem
Team Labeloo.cz

Kolik denně vypít tekutin?

Kolik denně vypít tekutin?
09.10.2017 15:09

Pravidelný pitný režim je pro naše tělo velmi důležitý. Nedostatek tekutin může ovlivnit vitalitu, hubnutí a dokonce může způsobit různá onemocnění. Pro zajímavost: 60 % těla (dospělého člověka) tvoří voda.

Jak nám a našemu tělu pomáhá voda

Voda je důležitá pro termoregulaci těla, ovlivňuje stav pokožky a její elasticitu. Proč myslíte, že používáme hydratační krémy? Dlouhodobá dehydratace právě pleti extrémně škodí.

Voda pomáhá odvádět odpadní látky z těla ven, a naopak potřebné živiny po těle rozvádí. Tohle je absolutně zásadní. Pokud tělo funguje, jak má, nepotřebujete žádné drastické detoxikační kúry.

Nedostatečný pitný režim se může projevit únavou a bolestmi hlavy, malátností a nesoustředěností vyrážkami a problémy s nadváhou. V důsledku poklesu tekutin může dojít k zhoršení vitality a také ke zhoršení psychiky.

Tak jako u správné životosprávy i tady platí, že pokud máme vody nedostatek, tělo začne šetřit. V důsledku toho pak vodu paradoxně zadržujeme a tělo na pohled působí “oplácaněji“. Mnoho žen tohle řeší tabletami z lékárny na odvodnění a zbytečně zatěžují tělo dalšími chemikáliemi. Řešíme tak následek ale vůbec ne příčinu.

S poklesem 2 % hmotnosti ve formě vody klesá náš výkon až o 20 %.

Co vše způsobí špatný pitný režim:

  • Akné
  • Vrásky
  • „Celulitidu“
  • Problémy s lymfatickým systémem
  • Otoky
  • Problémy se svaly a klouby (únava)

Na dostatek pití myslete při plánování výletů

Kolik vody denně vypít?

Často se na internetu setkáte s výpočtem: vaše hmotnost v kg * 0,033 nebo: hmotnost (kg) * 35-40 (ml).

Výsledek má udávat optimální pitný režim. Tyto výpočty jsou vesměs podobné a správné, ale vztahují se na člověka, který nevykonává žádnou činnost a nesportuje.

U sportovců se vzorec radikálně změní a je nutné ho upravit individuálně - jiné množství bude pít kulturista, jiné množství vrcholový sportovec, jiné množství kojící matka a jiné množství vývojář softwaru.

Ve vzorci byste měli zohlednit:

  • Cvičíte a jak dlouho a jak často?
  • Rozdíl hmotnosti před tréningem a po něm…
  • Jakjak se stravujete?
  • Co pijete?

+ 800 - 1000 ml každou 1 hodinu cvičení

+ 10 ml na každých 10 g bílkovin, které příjmem ve stravě

+ rozdíl v hmotnosti před tréninkem a po tréninku (př. 0,5kg -> 0,5l)

+ 150 – 200 ml za každou kávu

+ 100 ml za 10 ml alkoholu

+ 10 ml na kg při různých onemocněních (jako je například dna)

Nezapomínejte, že tento příjem tekutin se myslí v podobě čisté, neochucené vody, případně neslazených čajů. Určitě do tohoto nezapočítáváme kávu, alkohol, slazené nápoje a ovoce.

Minimální denní příjem tekutin je 0,5 litrů, pod který bychom neměli klesnout nikdy!  Tak na to pamatujte! ;)

Na pitný režim se snadno zapomíná, proto je dobré mít po ruce vždy lahev s vodou. Nejenom, že si jí můžeme dát vedle sebe na stůl, aby nám připomněla „napij se“ ale jsou lehce omyvatelné a ekologické. Pár triků, jak na dodržování pitného režimu najdete zde.

PROHLÉDNOUT LAHVIČKY

Získejte slevu 10 %

Přihlašte se do našeho newsletteru
a získejte slevu 10 % na Váš první nákup.

* povinné položky
zavřít
"Hodnocení obchodu na Zboží.cz