Vážení zákazníci,
chtěli bychom Vás tímto informovat, o možnostech doručování zboží z našeho eshopu v období vánočních svátků. Garance dodání do Vánoc je u objednávek při platbě dobírkou nejpozději k datu 13.12.2017. Při platbe na účet musí být peníze připsány na náš účet nejpozději do 13.12.2017. Objednávky přijaty po tomto termínu budou řešeny do 21.12.2017, ale negarantujeme doručení zboží před vánoci. Objednávky přijaté po 21.12.2017 00:00 budeme expedovat až po novém roce 3.1.2017. Děkujeme za pochopení.

S pozdravem
Team Labeloo.cz

Kouzlení s čísly

Kouzlení s čísly
14.09.2015 13:45

Přijít do fitka a zvedat činky je však pouze část konání. Pro vysněné tělo bychom měli rovněž manipulovat s tréninkovými proměnnými. Jaký zvolit počet opakování?

 

 


Také se několikrát týdně dřete v  posilovně, abyste dostali svoji postavu do kýžených linií - s plochým bříškem, pevným zadkem, tvarovanými stehny či vypracovanými rameny? Abychom dosáhli měřitelných výsledků, musíme soustavně měnit cviky, přidávat a ubírat série a varírovat zátěže. Rovněž odpočinkové přestávky mají kolísat v závislosti na našich cílech.

 

Nejdůležitějším faktorem však mohou být opakování v sérii, ta určují, jak silné a štíhlé budeme. Tady by se většině dam, pídících se po štíhlé tvarované postavě a obávajících se přílišné svalnatosti mohlo zdát, že čím více opakování, tím lépe. Ono to však není tak jednoznačné, navíc naprostá většina žen - vlivem významně nižší hladiny anabolických hormonů v těle ve srovnání s muži - masivních svalových přírůstků přirozenou cestou nikdy nedosáhne. Strach z vyšších vah, vedoucí k velkým svalům, tolik rozšířený u představitelek něžného pohlaví, je tedy naprosto neopodstatněný. Naopak, série s nižším počtem opakování a vyšší zátěží mohou mnohdy představovat tolik potřebný stimul k dalšímu zlepšování.

Jako u čehokoli jiného v tréninku i v případě rozsahu opakování tedy platí, že jej musíme pravidelně střídat. Každý ze tří rozsahů (1-5, 6-12 a nad 13) totiž vede k odlišnému cíli.

Díky mnoha rokům zkoušek a omylů samotných sportovců i početným studiím výzkumníků, testující teorie vzešlé z posilovny, máme dnes tři široce přijímaná pravidla o přínosu každého rozsahu opakování.


Pravidlo č. 1: Nízké počty opakování jsou nejlepší pro nárůst svalové síly. Opakování v rozsahu 1-5, což znamená, že zátěž nezvednete více jak pětkrát, jsou nejlepší pro sílu. To proto, že zvedání váhy, omezující rozsah opakování, ohromně přetěžuje svalová vlákna, což zase trénuje nervy obsluhující svaly k tomu, aby pracovaly rychleji a synchronněji. Takto svaly zesílí bez toho, aby se zvětšily.

Pravidlo č. 2: Střední počty opakování jsou nejlepší pro nárůst svalové hmoty. Opakování v rozsahu 6-12 jsou nejlepší pro růst. Přetížení vytváří dostatečný stres na svalová vlákna a metabolický stres uvnitř svalových buněk, čímž se dokonale spouští proces hypertrofie.

Pravidlo č. 3: Vysoké počty opakování jsou nejlepší pro nárůst svalové vytrvalosti. Rozsah opakování 13 a více se nejlépe hodí k podpoře metabolických drah, rozvíjejících svalovou vytrvalost, bez dostatečného přetížení k podnícení větší síly nebo změny růstu.


Vzhledem ke třem odlišným pravidlům pro rozsahy opakování se můžete domnívat, že se stačí držet opakování, které vede k vašim cílům. Ne tak docela. Po většinu času máte sice opravdu trénovat v rozsahu opakování odpovídající vašemu cíli, ovšem neměli byste se jej držet najednou déle jak 4-6 týdnů. Jinak riskujete stagnaci, tedy přestanete sílit, růst nebo si vylepšovat kondici, dokonce se můžete začít zhoršovat. Z tohoto důvodu sportovci využívají systém tréninku zvaný periodizace, v němž provádějí časté úpravy váhy i rozsahů opakování. Tím se brání stagnaci a vytvářejí předpoklady pro stálý výkonnostní růst.

Nejsem závodnice ve fitness, přesto chci kombinaci větší síly, hezky tvarovaných svalů a vytrvalosti. Řešení? Varírujte rozsahy opakování. Líbí se mi mikrocyklus od fitnesky Teresy Anthony. Nechte se inspirovat se mnou.

Týden 1: 3-5 opakovánífitness

Týden 2: 6-12 opakování

Týden 3: 13-25+ opakování

Týden 4: 6-12 opakování

Týden 5: 3-5 opakování

Týden 6: 13-25+ opakování

Týden 7: 6-12 opakování

Týden 8: 3-5 opakování

Týden 9: 6-12 opakování

Týden 10: 13-25+ opakování

 

Vzhůru vstříc krásnějšímu a zdravějšímu tělu. Za lepší já.

Nezapomínejte na pitný režim a mějte vodu v Equa nebo Ecozz lahvi neustále u sebe! Tělo, ale hlavně svaly, vodu potřebují #stayhydrated

Získejte slevu 10 %

Přihlašte se do našeho newsletteru
a získejte slevu 10 % na Váš první nákup.

* povinné položky
zavřít
"Hodnocení obchodu na Zboží.cz